Fırında Patatesli Tavuk But Tarifi - Kevser'in Mutfağı - Yemek Tarifleri
Fırında Patatesli Tavuk But Tarifi
Kevser'in Notu ve Püf Noktaları

Tavuk deyince Patates, Patates deyince de Tavuk gelir akla. Hem birlikte pişirildiklerinde, hem de farklı yemekler olarak kombine edildiklerinde çok yakışırlar birbirlerine. Hele bir de yanında pilav varsa ben başka hiçbir şey aramam sofrada. Ancak bu üçü bir araya geldiyse ve Patates ve Tavuk kızartıldıysa özellikle ertesi gün aç dolaşmanız lazım ki aldığınız kalorileri telafi edebilin:)

Diyet ya da rejim yaptığımdan değil ama kilolu olduğunu düşünüp yediklerine dikkat edenlerin kilo almamak için yaptıklarını ben midemin huzuru için yapıyorum. Ağır kızartmalar, yağlı yiyecekler, asitli içecekler midemin başlıca düşmanları olduğu için yapabildiğim kadar uzak durmaya çalışıyorum. Kızartılması gereken yiyecekleri az yağ ile yağlayıp fırına sürüyorum. Az yağlı oldukları gibi bence kızartmadan daha lezzetli oluyorlar.

Bir de biz kadınların en büyük ihtiyacını kazandırıyor bizlere; zaman. Patatesleri ve tavuğu fırına atıyorsunuz ve ister salatanızı yapın, ister sofranızı kurun, isterseniz uzanın tv izleyin. Ama kızarttığınızı düşünün, tüm bu sürede ocağın başında dikilmeniz lazım. Vakti olanlar uzun uzun uğraşabilirler ama zamanı kısıtlı olanlar beni takip edin lütfen:)

Afiyetle kalın...

Fırında Patatesli Tavuk But Tarifi
Fırında Patatesli Tavuk But TarifiFırında Patatesli Tavuk But Tarifi
Malzemeler:
  • 8 adet tavuk But,
  • 4 adet orta boy patates,
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ,
  • 1 yemek kaşığı salça,
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber,
  • 2-3 su bardağı sıcak su,
  • Tuz.
Hazırlanışı:
  1. Patatesleri soyup elma dilimi şeklinde doğrayın,
  2. Küçük fırın tepsisine dilimlenmiş patatesleri ve yıkadığınız tavuk butları alın,
  3. Üzerine sıvı yağ gezirip elinizle her biri yağlanacak şekilde karıştırın,
  4. Fırına verip 230 derecede patatesler ve butlar yumuşayana kadar pişirin (30-35 dk. kadar),
  5. Ayrı bir kapta su, salça, toz biber ve tuzu çırpın,
  6. Tepsiyi fırından çıkarıp sosu üzerine gezdirin ve tekrar fırına verin,
  7. 10-15 dk daha pişirip fırından alın.
Afiyet olsun...

Tarifi denemeden önce üst kısımda yer alan yazıyı mutlaka okuyun. Tarifle ilgili işinize yarayacak püf noktaları bulabilirsiniz.

112 Yorum

◄ Önceki Yorumları Gör
  1. TEŞEKKÜR EDERİM

  2. domates sosu konservede yazın kendim yaptımda onun için sordum güzel olur mu

  3. kevser hanım yemeğiniz çok güzel salça yerine sos koysam olur mu

  4. Kevser hanım yeni evli biri olarak beni yine ne pişiricem ve nasıl pişiricem derdinden kurtardınız:)) tarifinizi denedim mükemmel oldu:)) öpüyorum sizii:**

  5. kevser hanım tarifleriniz çok güzel ve her seferinde yardımıma koşuyo. ama bişi sorucam. bu tarifin içine domateste koymak istiyorum. içinde küp küp gözüksün istiyorum. koysam olur mu.

  6. bu akşam beni kurtaran bi yemek oldu Kevser hanım yaptım ben havuçta koydum içine oğlum yesin die tarif için teşekkürler ☺️☺️

  7. denedim.pratik ve lezzetli.tarif icin tesekkurler…
    (bu arada trilice icin makromarkete her hafta ugruyorum ama sut tozu satilmiyor sanirim artik.icimde kalan tariflerinizden biri oldu)

  8. Ilk yemek deneyimim ve oda sizin tarifinizle oldu, gercekten hem pratik hem cok lezzetli oldu, herkes cok begendi tesekkur ederimm :))

  9. Tarifinizi çok beğendim ama bu tarifte patatesler üçgen üçgen oluyor çok çirkin duruyor kocamla kavga ettik yardım lütfen

  10. Bende simdi denicem.Insallah güzel olur, tarifiniz icin cok tesekkürler

  11. suyu fazla oluyo kevser hanım.1 bilemedin 3/2 su bardağı sıcak su bence ideal.sevgiler..

  12. Kevser hnm eti firina verirken su koymuyormuyuz et buharda pismiyormu

  13. bende bu akşam yapıcam 5 kişilik tarifi yapıcam nasıl yapabilirim ? ellerinize sağlık çok güzel görünüyo

  14. ben de yapacağım bu tarifi çok güzel görünüyor, elinize sağlık

  15. butların yağlarını aldınız mı kevser hanım? fotoğraflardan tam seçemedim. bir de içleri de iyice pişiyor mu?

  16. bu tarifle bir suru misafir agirladim! oldukca lezzetli. tesekkurler

  17. merhaba, tarifleriniz harika oluyor. ben Moskova da yaşamama rağmen elimdeki malzemelerle ve tariflerinizle her akşam eşimin yüzünü güldürüyorum sayenizde , teşekkür ederim ☺️

  18. Kevser hanım dediğiniz her şeyi yaptım fakat patatesler çiğ kaldı napabilirim?

  19. Kevser Hanım fırına attım hadi hayırlısı.. ilk yemek yapışım fırında.. Beşamel sos eklesem sonunda üstüne olur mu?

◄ Önceki Yorumları Gör

Yorum Yaz